Reklama

Większość Polek farbuje włosy w domu. Efekty bywają różne, ale generalnie idzie ku lepszemu! Największy kłopot sprawia dobór koloru farby do odcienia włosów. A to podstawa! Celny wybór aż w 80 proc. decyduje o sukcesie. Podpowiemy ci, jak uniknąć błędów.

Reklama

Jak dobrać kolor włosów idealny dla siebie?

  1. Nowy odcień musi harmonizować z typem twojej urody. Barwę włosów dostosuj do karnacji i naturalnego koloru włosów. Na przykład jeśli mieścisz się w tonacji chłodnej (większość Polek – platynowe blondynki, szatynki o jasnej skórze), wybieraj chłodne odcienie farb. Jeśli w ciepłej (np. złote lub czekoladowo-mleczne włosy, oliwkowa cera) – ciepłe.
  2. Dokładnie przeczytaj to, co jest napisane na opakowaniu farby. Skoncentruj się na wzorniku odcieni. Jeśli w kolumnie „przed” nie znajdziesz wyjściowego odcienia swoich włosów, odłóż pudełko i szukaj dalej. Pomocne mogą się okazać serwisy WWW, na których producenci nie tylko umieszczają pełną gamę barw swoich kosmetyków do koloryzacji, ale także pomagają dobrać ich kolor do typów urody.
  3. Jeśli nie znajdziesz odpowiedniego odcienia farby, zawsze możesz zmieszać dwa lub nawet trzy różne. Miksowanie farb wcale nie jest zarezerwowane tylko dla profesjonalistów. Aby jednak zrobić to dobrze, postępuj ostrożnie i przede wszystkim do mieszania wybieraj farby o podobnej tonacji oraz z tej samej linii kosmetyków (jednej firmy).
  4. Samodzielnie możesz zmienić odcień włosów o 2–3 tony (farby domowe są bardziej delikatne niż te profesjonalne). Dzięki temu efekt jest naturalny. Jeśli marzysz o bardziej radykalnej zmianie, udaj się do fryzjera (czasami włosy trzeba odbarwić, aby złapały nowy pigment).

Jeśli przyciemniasz włosy, a masz jasną oprawę oczu (byłaś blondynką), podkreśl też wyraźnie brwi. I vice versa.

Czytaj także:

8 rzeczy, które powinnaś wiedzieć o farbowaniu włosów
Jak zachować piękny kolor włosów po farbowaniu?
Jak samodzielnie farbować włosy?
Jak farbować włosy przed wakacjami?

Reklama

Na podstawie artykułu z magazynu Uroda

Reklama
Reklama
Reklama