Reklama

Blender – idealny pomocnik kuchenny, który zrobi wszystko, co mu każesz. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy jego wyborze.

Reklama

Warto się do niego przekonać, bo niezwykle usprawnia przygotowywanie posiłków. Miksuje i ubija pianę, rozdrabnia na proszek orzechy czy migdały. Niezastąpiony, gdy trzeba zrobić zupę krem, pesto, smaczną pastę do kanapek i przede wszystkim owocowy koktail! Dodatkowe wyposażenie (np. ostrza do kruszenia lodu, trzepaczka, duże ostrza do rozdrabniania mięs, spieniacz do mleka) znacznie rozszerza jego możliwości. Blender jest dużo poręczniejszy od wieloczynnościowego robota. Zabiera niewiele miejsca, więc może stać na blacie lub wisieć na relingu i cały czas być pod ręką. W sklepach jest ogromny wybór różnych modeli w cenach od ok. 80 do 400 zł.

Na co warto zwrócić uwagę kupując blender?

1. Moc silnika

Bardzo ważna jest moc silnika (od 200 do 1500 W). Im wyższa, tym skuteczniej uda nam się rozdrobnić różne, czasem twarde, produkty. Ale duża moc oznacza też dość wysoką cenę.

2. Regulacja prędkości obrotów

Bardzo wygodna jest regulacja prędkości obrotów. Przydaje się zwłaszcza wówczas, gdy potrzebujemy coś zmiksować w niewielkim naczyniu, a chcemy uniknąć zachlapania całej kuchni.

3. Przycisk "Turbo"

Świetnie sprawdza się również przycisk „turbo”. Zwiększa on prędkość pracy do 13 tysięcy obrotów na minutę. Dzięki niemu blender w mig rozdrabnia owoce, warzywa, ser oraz inne artykuły spożywcze.

4. Łatwość składania i rozkładania oraz wygoda

Zanim wybierzesz konkretny model zwrócić też uwagę na to, czy łatwo go złożyć i rozłożyć (to bardzo ważne!), czy wygodnie działa włącznik oraz czy urządzenie dobrze leży w dłoni. Trzeba wszak trzymać je przez pewien czas. Gdy jest nieporęczne – zniechęca do korzystania.

Reklama

5. Sposób zasilania

Jakiś czas temu pojawiły się też urządzenia bezprzewodowe, ładowane przy pomocy akumulatora. Ich zaletą jest brak plączącego się kabla, ale, niestety, są stosunkowo drogie i trzeba je często ładować, nawet przez ok. 2-3 godziny.

Reklama
Reklama
Reklama